Erasmus

13 Ocak 2015 Salı

İtalya'da Erasmus

Selam Gençlik,
Öncelikle eğer üniversite öğrencisiysen veya o sınıfa adaysan Erasmus,yapılacaklar listesinin en başında olmalı zira Erasmus beş duyu organınla doyasıya hissedeceğin,zevkin doruklarına ulaşacağın ''asıl öğrencilik buymuş beee'' diyeceğin ve hayatında bir daha hiç karşına çıkmayacak büyük bir firsattır.Herkesin hayatında unutamayacağı anlar olur ya benim de dönüm noktam miladım Erasmus oldu.Size kısaca Erasmus maceramı anlatmaya çalışacağım.


    Üniversiteye başlar başlamaz bende hemen hemen herkesin dilinde olan Erasmusa gönül kaptıranlardanım.Giden insanları gördükçe maceralarını dinledikçe o kadar heyecanlanıyordum ki ''vay anasını neymiş bu erasmus '' diyordum yalnız birinci sınıfta bölüm birincisi olma  hırsıyla Erasmus sınavına bile girmeyi unuttum derken ikinci sınıfta gelişi güzel girdiğim sınavı kazandım ve Erasmus koordinatörümüzle uzun bir müzakere sürecinden sonra bahar döneminde İtalya'da Napoliye yakın küçük bir şehir olan ve daha önce sizin gibi benim de hiç adını duymadığım Benevento'ya  gitmeye karar verdim.Şubat başı hiç araştırmadan tek kelime İtalyanca bilmeden soluğu Roma'da aldım,nerden bilebilirdim italyanların ingilizceyle aralarının olmadığını hele de okulumda ki profesörlerin bile doğru dürüst konuşamadığını.. :( neyse buna ilk başlarda çok üzülmüştüm ama sonra öyle bir avantaj oldu ki Erasmusun faydalarını benim için ikiye katladı..Buraya  tekrar döneceğim şimdilik Roma'dan devam edelim..  :*


   Roma'da iki tane havaalanı var Fiumincino ve Ciampino havaalanları,bu ikisinde de 06.00-23.30 arası Roma Termini'ye (şehir merkezi) otobüs bulunmaktadır yaklaşık 35 dakika sürer ve fiyat 4€ veya 5€ olarak firmaya göre değişir.Ben Sabiha Gökçen'den Fiumicino'ya uçtum ve oradan Roma Termini'ye geçip ordan trenle 1 saat 50 dakika süren  bir yolculuktan sonra Benevento'ya ulaştım.Bu arada hızlı
trenle gitmiştim normal trenler 3 ile 4 saat arasında sürebiliyor,ayrıca bilet fiyatlarına
http://www.trenitalia.com buradan ulaşabilirsiniz.

İtalya'da ilk saatler :) (Roma termini)

Benevento'ya varınca daha önce görüştüğüm gönüllü öğrencilerden oluşan ESN(Erasmus Student Network) öğrencileri karşıladı  ve önceden anlaştığım kalacağım eve götürdüler beni.



Soldan sağa Roberta-Maria-Antonio-Anna ve ben deniz efenim :)
Erasmus yapacağınız yere gitmeden önce muhakkak kendileriyle iletişime geçin Türkiye'de Erasmus programına dahil çoğu üniversitede bu topluluk olmasa da yurtdışında ki her üniversitede vardır.



Şehrin göbeğinde pubların ortasında bulunan 3+1 evde  onlarında Erasmus öğrencisi olduğu biri İspanyol ve biri Romen arkadaşla birlikte üç kişi kalacaktık ama sonu gelmeyen partiler pes etmeme neden oldu ve birici ayın sonunda İtalyanca öğrenmemede yardımcı olacağını düşündüğüm için üniversiteden iki italyan arkadaşımla eve çıkmaya karar verdim.Ev sahibim son ay depozitoma yatmasa çok iyi biriydi bulunduğum bölgenin soylu ailelerinden Signore Antonio her kirayı ödediğimde sağolsun bir şişe şarabı eksik etmezdi benden. :)



Eveeet tanıştırayım efenim italyadaki şirin odam !


Biraz okuldan konuşsak iyi olacak galiba  :D Italyanlar o kadar rahat bir toplum ki tembellikte çağ atlamışlar ve Türklere çelme takıp geride bırakmışlar daha profesörlerimizle ilk görüşmeye gittiğimizde ne kadar kolay bir dönemin bizi beklediğini anladık ve ilk aydan sonra okula neredeyse haftada bir gider olduk italyanca kursu bunun dışında tabiii ona her hafta giderdim ki sizde mutlaka gittiğiniz ülkede dil kursuna başlayın ve devam edin.



 Benevento'nun tarihi sokakları


Corso Garibaldi(Eğer Benevento'ya gidecekseniz zamanınızın çoğu bu caddeyi turlamakla geçicek :) 


 Bu fotoğrafı İtalyan bir arkadaşımın galerisinden çaldım sanatsal bir çalışma yapmaya çalışmış bence olmamış,sence ? :P 



İlk kaldığım evin arka sokağı tarihi evlerin olduğu yerde bütün evler böyle terkedilmiş değil yani :D



Geldik Benevento'nun simgesi,Erasmus botellon gecelerinin buluşma noktası olan  Arco di Traiano)

Benevento maceraları ve çok daha fazlası sonraki bloglarda beni takin ediiiiinnnn. ;) :* 




12 yorum:

  1. çok güzel olmuş harikasın müziğe ayrıca bayıldım tebrikler.Devamını bekliyoruz sabırsızlıkla

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş devamını bekliyoruz tebrik ederim emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş devamını bekliyoruz tebrik ederim emeğine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Gardas birde aylik giderini yazsaydin iyiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kişiye bağlı olarak değişmektedir. :) Ancak okulun verdiği hibe orada kira fatura ve yiyecek giderini ancak karşılayabiliyor.

      Sil
  5. Merhaba bende önümüzdeki bahar döneminde Beneventoya erasmus için gideceğim, hangi okula gittiğinizi ve hangi bölüm okuduğunuzu merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Del Sannio üniversitesinde okudum. Orada işletme fakültesindeydim. Türkiye de işletme fakültesinde bulunan bütün bölümler orada aynı dersleri seçebiliyor.

      Sil
  6. Merhabalar, birkaç şey sormak istiyorum. Gittiğiniz üniversitede dil ilk olarak İtalyanca görünüyor, 2. İngilizce. Peki derslerin işlenişi dil olarak tamamen İngilizce miydi? Bir de aylık kira+fatura ortalama ne kadar tutuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bizim fakültede (işletme fakültesi) bütün dersler ingilizce olarak verildi oraya gidince hocalarla görüşüp derslerimizi yeniden seçtik. Hepimiz çok kolay geçtik ama şuan ki durum nedir bilemiyorum. Oda kiraları 150 - 200 euro arası değişiyor faturalarda 50-100 euro arası geliyor aylık. Daha az geldiği de oluyor tabii.

      Sil
  7. Merhaba, acaba sadece isletme icin mi dersler ingilizceydi diger bölümler hakkinda bir bilgin var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bu fakülteden fakülteye değişiklik gösteriyor. Ben işletme fakültesindeydim dolayısı ile bizim fakültede ki tüm bölümler için İngilizceydi dersler ancak mühendislik fakültesindeki bazı arkadaşlarımın bir iki dersi İtalyancaydı.

      Sil